MATEMATYCZNO LOGICZNE GAUSS 12-13 LAT
Opis kursu
Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:
- ważny jest problem
- każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
- uczymy myślenia a nie testów
- nie ma współzawodnictwa
- nie ma zadań na czas
- każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:
- Zadania logiczne
- Teoria liczb – liczby pierwsze, własności liczb i ich konsekwencje
- Ciągi liczbowe, ciąg Fibonacciego
- Grafy – wierzchołki, krawędzie, drogi i zależności między nimi
- Twierdzenie Pitagorasa
- Teoria liczb – liczby pierwsze, cechy podzielności, własności liczb
- Matematyczne orgiami
- Wielokąty – pola figur, sposoby obliczania
- Metody mnożenia – pałeczki Napiera i inne
- Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa
- Funkcje – pojęcie funkcji, wzory i wykresy funkcji
ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:
- Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różnych strategii logicznych cz. II
- Programowanie
- Wielościany – powierzchnia i objętość
- Ułamki okresowe – własności, zamiana na ułamek zwykły
- Interesujące punkty trójkąta – (np. środek ciężkości), własności
- Równania liniowe i kwadratowe, rozwiązywanie, opisywanie nimi rzeczywistości
- Matematyczne orgiami
- Arytmetyka modulo – operacje na resztach z dzielenia
- Rachunek prawdopodobieństwa, określanie i porównywanie prawdopodobieństw, paradoksy.
- Podstawowe funkcje trygonometryczne, czym są, co opisują, zależności między nimi
- Liczby zespolone, czym są i po co są
- UCZEŃ Z CHARAKTEREM 10-11 LAT
- GIMNAZJALISTA Z KLASĄ 12-13 LAT
- SAVVY ED – ANGIELSKI DLA DZIECI W WIEKU 8 – 11 LAT
- MATEMATYCZNO LOGICZNE EULER 10-11 LAT
- MATEMATYCZNO LOGICZNE GAUSS 12-13 LAT
- WYCIĄGARKA MATEMATYCZNA DLA KLAS 4
- WYCIĄGARKA MATEMATYCZNA DLA KLAS 5
- WYCIĄGARKA MATEMATYCZNA DLA KLAS 6
- PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW ENTER 1 (10-11 LAT)
- PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW ENTER 2 (11-12 LAT)
- PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW ALT 1 (8-9 LAT)
- MŁODA MODA 9-14 LAT
- WARSZTATY KULINARNE 7-12 LAT
- LEPIANKI 4-6 LAT
- IGŁA Z NITKĄ 7-12 LAT
- KOMIKS 9-14 LAT
- MODELARSTWO 7-12 LAT
- MANDALE 7-12 LAT
- SZTUKA EKSPERYMENTALNA 7-12 LAT
- DEFENDO 11+
- JOGA 10+
- GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA 10 LAT+
About Instructor
-
admin