MATEMATYCZNO LOGICZNE EULER 10-11 LAT
Opis kursu
Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:
- ważny jest problem
- każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
- uczymy myślenia a nie testów
- nie ma współzawodnictwa
- nie ma zadań na czas
- każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:
- Zadania logiczne
- Teoria liczb – liczby pierwsze, własności liczb i ich konsekwencje
- Grafy – wierzchołki, krawędzie i drogi.
- Gry matematyczne
- Trójkąt Pascala i ukryte w nim wzory
- Metody mnożenia – pałeczki Napiera i inne
- Zadania logiczne
- Kombinatoryka i rachunek prawd opodobieostwa – określanie ilości kombinacji i szansy ich wystąpienia
- Potęgi 2
- Funkcje – pojęcie funkcji, wzory i wykresy funkcji
ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:
- Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różny ch strategii logicznych cz. II
- Programowanie
- Wielokąty – pola powierzchni, kąty
- Arytmetyka modulo – działania, tożsamości na resztach z dzielenia
- Gry matematyczne cz. II
- Kryptografia czyli o kodowaniu
- Równania z niewiadomą, rozwiązywanie, opisywanie za ich pomocą konkretnej sytuacji.
- Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieostwa, prawdopodobieostwo ilustrowane graficznie cz. II
- Teoria gier – opracowywanie strategii wygrywającej
- Matematyczne orgiami
- MĄDRE DZIECKO 8-9 LAT: GALAKTYCZNA PRZYGODA JEDI
- UCZEŃ Z CHARAKTEREM 10-11 LAT
- SAVVY ED – ANGIELSKI DLA DZIECI W WIEKU 8 – 11 LAT
- MATEMATYCZNO LOGICZNE PITAGORAS 8 -9 LAT
- MATEMATYCZNO LOGICZNE EULER 10-11 LAT
- WYCIĄGARKA MATEMATYCZNA DLA KLAS 4
- WYCIĄGARKA MATEMATYCZNA DLA KLAS 5
- PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW SCRATCH JR (8-9 LAT)
- PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW ALT 1 (8-9 LAT)
- PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW ENTER 1 (10-11 LAT)
- GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA 4-6 LAT
- DEFENDO 7-10 LAT
- SOSENKOWA ZUMBA 5-10 LAT
- LEPIANKI 7-12 LAT
- GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA 7-9 LAT
- RAZ DWA TRZY ARCYDZIEŁKO PATRZY 7-11 LAT
- JOGA 7-9 LAT
- SZACHY 7-12 LAT
- WARSZTATY KULINARNE 7-12 LAT
- IGŁA Z NITKĄ 7-12 LAT
- MODELARSTWO 7-12 LAT
- MANDALE 7-12 LAT
- MŁODA MODA 9-14 LAT
- KOMIKS 9-14 LAT
About Instructor
-
admin